måndag 13 juni 2011

Min lilla polle

Ojj blev nått kans med bilden :S (gamal bild på pojjken)


Tänkte berätta lite om ridningen idag och så...
Ida och jag red stora sjölandet fram och tillbaka, det tog ca 2 timmar ;)
På ditt vägen red vi nere vid stranden och travade mycket. När vi hade ridit i en timma var vi vid slutet och jag skulle kolla om det fanns någon grind men då tyckte Arwid det var väldigt läskigt och börja kasta sig och dumma så jag lånade idas spö och la på det lite lätt då gjorde han värsta  bocksprånget som jag inte alls var berd på så jag hamna framför sadelen. Men han gick fram i alla fall några steg sen börja han backa igen och stegra en gång då la jag på spöt igen och han skärpte sig sen var han lung hela tiden men fick en jätte klump i magen för jag brukar ju inte använda spö på honom och jag kände mig så hemsk.
Usch nu lätt det här jätte farligt men så var det inte riktigt ;)

På till baka vägen körd vi lite intervaller i gallop vilket Arwid tycker är väldigt kul! Han var jätte duktig idag men rätt gallop och så :)

Det var lite sammanfattning av ridturen (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar