tisdag 14 juni 2011

Lite dressyr

Blev lite dressyr på ängen idag för Arwid och mig. Red mest på en volt och stälde inåt och utot gick bra att ställa åt vänster men åt höger sköt han in/ut rumpan och höll på för han är mycket svagare i höger när det gäller att böja sig, och sen är båda nybörjare kan man säga tror aldrig Arwid var gjort sånt här och jag har nästan precis lärt mig nej men vi har börjat rid för en jätte duktig tjej i stallet som har hjälp oss super mycket och vissat oss dom här övningarna så dom blir mycket mjukare och börja jobba sig neråt. Tycket i alla fall Arwid var duktig och gjorde sitt bästa!

Ida skulle ha fotat lite men hon tyckte det var så svårt att rida själv eller vad man ska säga utan att någon annan säger till henne vad hon ska göra och det kan jag hålla med om det är super svårt (tycker jag) att göra något utan vägledning och hjälp. Det är mycket lättare att rida och så står någon och säger vad man ska göra och tänka på mm.
Men har faktikst blivit mycket bättre på det och har lärt mig att se vad jag behöver göra för att Arwid ska förstå och gå bättre ;)


Sööta Arwi innan jag börja rida.


Nu ska jag gå och fota lite med mammas kammera bilder kommer sen (:

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar