onsdag 15 juni 2011

Hoppträning

Idag ska Ida och jag rida upp till Åkerbo och hoppträna lite inför tävlingen bara för att kolla att allat sitter.  Så det koller bli ett låmgt pass för killarna idag vi har mätt med bilden det är 5 km ditt så det är rätt mycket därför kommer vi inte kunna hoppa så mycket utan bara några språng och sen är det ju brra om dom vänjer sig vid miljön där.

Sen på eftermiddagen ska jag rida ner Zana till killarna så ska hon gå där med dom. Kan lite snabbt brätta vem Zana är och lite så...
Zana heter igentligen Cinzana och är 21 år iår. Hon är en korsnings ponny mellan connemara/arab. Zana har tidigare haft fång och har nu nått kän problem så hon får inte ridas så hårt. Det är mest bara jag som rider henne för Zanas ägare Vompen/Yvonne kan inte av några själ även fast hon vill...
För två år sen sökte jag och min lillasysster sommar ponny här på Öland och då ringde mamma sin gamla kompis (vompen) och frågade om inte hon hade någon häst till oss, det var så vi hittade Zanis.
Sen flyttade hon till ett litet stall med tre boxar i två av boxarna  stog det två gottlandsruss som hette August och Arwid kan ni gissa vilka det är nu?? I alla fall köpte vi dom men dte kan jag inte skriva om för jag har knappt förståt det en.

Det var en liten snabbis om Zana och liten även om August och Arwid ;) Så nu ska jag rida ner Zana till dom och så ska hon gå där men hon kan inte gå själv i hangen utan får panik då verkligen panik så ikväll ska vi även åka och kolla på en New Forest på 4 år som smått ska börjas ridas in i sommar så vi får se hur det går förstsättning följer... ;)




Lilla Zanis Bananis <333

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar