onsdag 15 juni 2011

Hoppning!

Hejsan :)

Red ju upp till Åkerbo och hoppade lite som jag skrev tidigare, men det blev inte så mycket hoppning :( För det var längre än vi trode att rida ditt även fast det bara var 5 km så var dte rätt långt. Vi hade ju tänkt rida ditt på tävlingsdagen men nu har vi insett att det är alldeles för långt. Och eftersom vi inte ville trötta utt dom så mycket skrittade vi hela vägen så det tog en och en halv timma ditt upp då blir man själv lite trött också.
Men på söndag ska vi låna en transport och åka ditt med dom. Hoppas det går bra med lastningen bara efersom Arwid inte riktigt vill gå in och vi har ju aldrig kört med dom...

Men när vi väll var där blev man piggare och Arwid också han blir pigg bara han ser ett hinder  ;) Tog några språng först i padocken men sand. Där hoppade vi en oxåer och ett rättuppstående som högst på 60 cm. Sen tog vi ett språng på gräs volten också för det är på gräs själva tävlingen ska vara. Där hoppade vi ett hider på 80 cm gick jätte bra men måste träna mer på att hålla stilla knäna men ahr lärt mig fel när jag gick på ridskola så nu är det svårt att lära om....
Sen var det svårt att hoppa med väst också eftersom jag inte brukar ha väst vilket jag vet att man borde ha men gillar inte den man blir så klumpig och kan inte vara lika följsam och så känns det som.
Men vi var trötta sen så då åkte min snälla mamma och köpte vasin macka och cola till lunch som var super goda! Och hästarna fick gräs smaskigt ;)
Vi red barbacka på tillbaka vägen och tog några härliga galopper på stranden :D






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar